تعبیر خواب

تعبیر خواب درست از کتاب حضرت یوسف و بقیه پیغمبر های الهی

تعبیر خواب

تعبیر خواب درست از کتاب حضرت یوسف و بقیه پیغمبر های الهی

بایگانی

بیوگرافی مهناز افشار در سال 99

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۰۶ ب.ظ

 

 بیوگرافی مهناز افشار در دهه 80 به خاطر آثار سینمایی‌اش و در دهه 90 به خاطر فعالیت‌های اجتماعی و حواشی‌اش همواره در صدر اخبار و اذهان بوده است. او یکی از معدود سوپراستارهای خانم سینمای ایران است و پس از 20 سال فعالیت همچنین از پول‌سازترین بازیگران سینمای تجاری محسوب می‌شود. هرچند افشار از جایی به بعد تصمیم گرفت تغییر رویه دهد و در آثار دغدغه‌مندتر حضور پیدا کند. اما همچنان نامش به‌تنهایی مخاطبین زیادی را جذب می‌کند. ازدواجش با یاسین رامین موجب به وجود آمدن سریالی از حواشی برای او شد که تا مدت‌ها دست از سرش برنداشتند. ماجراها از خود اصل ازدواج شروع شد تا بی‌خبری پدرشوهرش و حضور سید محمد خاتمی و مهریه و پرونده همسرش و باردارشدنش و غیره و غیره. حواشی‌ای که آوردنشان در این متن تکرار مکررات است. اما سعی می‌کنیم اشاره‌ای بی‌طرف به همه‌ی آن‌ها داشته باشیم. بازیگر آثار خاطره‌انگیزی همچون «کما»، «سالاد فصل»، «تله»، «آتش‌بس»، تسویه‌حساب» و ... از آغاز دهه 90 فعالیت خود در تئاتر را نیز آغاز کرده است. 

تحصیل
متولد 21 خرداد 1356 در تهران است. او پس از اخذ مدرک دیپلم تجربی، تحصیلاتش را در رشته تدوین ادامه داد. دوست داشت معماری بخواند. اما در رشته تربیت‌بدنی پذیرفته شد. نهایتاً هم تدوین را انتخاب کرد و به مدت 4 سال در یک موسسه غیرانتفاعی آموزش دید.

 

اولین بازی‌ها
 تنها ورودش به فضاهای هنری و سینمایی کافی بود تا برای بازیگری به کارگردانان سینما و تلویزیون معرفی شود. مسلماً خصوصیات ظاهری‌اش هم در این امر بی‌تأثیر نبود. مهناز افشار برای اولین در سال 1377 در مجموعه تلویزیونی «عشق گمشده» به ایفای نقش پرداخت. این اولین و آخرین حضور وی در تلویزیون بود. البته به‌عنوان بازیگر. افشار آن سال‌ها اصلاً به بازیگری فکر نمی‌کرد. حتی وقتی با «دوستان» به عرصه سینما وارد شد. او می‌گوید بعد از گذشت 5 سال تازه این کار برایش جدی شده و شروع کرده است به کتاب خواندن و آموزش حرفه‌ای دیدن. مهناز افشار یک دوره نیز شاگرد استاد سمندریان در کلاس‌های بازیگری بود.

شهرت با زرشک زرین هم یک نوعش است. در تنها دوره برگزاری مراسم زرشک زرین در سینمای ایران، فیلم «شور عشق» به کارگردانی نادر مقدس این عنوان را دریافت کرد. با این وجود همان فیلم معرف دو ستاره ماندگار به سینمای ایران شد. یعنی مهناز افشار و بهرام رادان که هر دو با «شور عشق» به شهرت رسیدند. با آغاز دهه 80 و البته ایجاد تحولاتی در سیاست‌گذاری‌های سینمای ایران ستارگان زیادی به پرده‌ها آمدند. یکی از پرفروغ‌ترین و پرکارترین آن‌ها نیز کسی نبود جز مهناز افشار. افشار به‌واسطه شباهت زیادش به خواننده ممنوعه (گوگوش) نامش بر سر زبان‌ها افتاده بود. او در یک دهه در نزدیک به 30 اثر سینمایی حضور پیدا کرد. اغلب هم به‌عنوان نقش اول. مهناز افشار پایه ثابت زوج‌های عاشقانه آن سال‌ها بود و بارها در مقابل ستارگانی چون محمدرضا گلزار، امین حیایی و بهرام رادان قرار گرفت. او یکی از معدود بازیگرانی است که تقریباً با تمام کارگردانان مطرح سینمای ایران همکاری کرده است. کارگردانانی همچون ابراهیم حاتمی کیا، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهرام توکلی، فریدون جیرانی، سامان مقدم، سیروس الوند، عبدالرضا کاهانی، بهمن فرمان آرا، مازیار میری، بیژن میرباقری، فرزاد مؤتمن، تهمینه میلانی، مانی حقیقی و ... . طیفی چنین گسترده و معتبر از کارگردانان در کارنامه کمتر بازیگری دیده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۴
alireza rahmani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی