تعبیر خواب

تعبیر خواب درست از کتاب حضرت یوسف و بقیه پیغمبر های الهی

تعبیر خواب

تعبیر خواب درست از کتاب حضرت یوسف و بقیه پیغمبر های الهی

بایگانی

زندگی نامه جنجالی بیلی آیلیش هنرمند 18 ساله

پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۴۷ ب.ظ

زندگی نامه جنجالی بیلی آیلیش هنرمند 18 ساله

بیلی آیلیش ستاره نوجوان بسیار موفق دچار افسردگی و افکار خودکشی

 

 

 

بیلی آیلیش خواننده نوجوانی که اخیرا رکورد جوانترین خواننده با جوایز زیاد گرمی را شکست، چندی پیش تر مصاحبه خواندنی در مورد افسردگی و افکار خودکشی خود داشت.

چند روز پیش خواننده پاپ ۱۸ ساله بیلی آیلیش در یک اتفاق نادر پنج جایزه گرمی را برای بهترین آلبوم سال، بهترین آهنگ سال، بهترین خواننده جدید، بهترین ضبط سال و بهترین آلبوم پاپ با خود به خانه برد و این درحالی بود که در شش گروه نامزد دریافت جایزه شده بود و تبدیل به جوانترین موزیسینی شد که به گزارش نیک صالحی تاکنون در چهار گروه اصلی جایزه گرمی را از آن خود کرده است.

بیلی آیلیش با افسردگی و افکار خودکشی
آیلیش این موفقیت ها را با کمک برادر بزرگش فینیس اوکانل، تهیه کننده و همکار نویسنده او در پشت ترانه های غمگین و طعنه آمیز و گاهی تلخ و تاریک، به دست آورده است. آنها در خانه شان که در آن با والدینشان زندگی می کنند این آلبوم های موسیقی را آهنگسازی کردند و در اتاق خواب فینیس ضبط آهنگ ها را انجام دادند.

گرچه در وهله اول این شیوه کاری از نظر برخی بسیار ایده آل به نظر می رسد ولی درست چند روز قبل برگزاری مراسم گرمی، آیلیش مصاحبه ای با گیل کینگ در برنامه “CBS This Morning” داشت و در مورد اینکه مشهور شدن در سن کم و فشاری که روی سلامت روانی او آورده صحبت کرده بود.

آیلیش به کینگ اعتراف کرد برخی از متن ترانه های غمگین او نظیر “خاکسپاری یک دوست” و یا “می خواهم به خود پایان دهم” منعکس کننده احساسات او نسبت به خودش، کنترل افسردگی و افکار خودکشی اش بوده است.
بیلی آیلیش و برادر بزرگش فینیس اوکانل
در این مصاحبه آیلیش اظهار داشت در اوایل حرفه اش، صاحبان استودیو و ایستگاه های رادیویی صدای غمگین او را ملامت کرده و می گفتند به کار آنها نمی آید. “این حرف آنها به نظرم مسخره بود چرا که همه در نقطه ای از زندگی شان احساس غم می کنند … خیلی از بچه ها خودشان را دوست ندارند.”

درحالی که آیلیش خودش را به عنوان کسی توصیف می کند که “همیشه به همه چیز می خندد” ولی او در مورد بار سنگینی که با موفقیت عظیمش در طی یک سال گذشته به دوش او گذاشته شد صحبت کرد تا حدی که در نقطه ای از زندگی تصمیم گرفت جان خود را بگیرد. او گفت با روان درمانی و سیستم قوی حمایت اطرافیان و سرگرمی های مختلف مانند ترانه نویسی در نهایت توانست خودش را از آن افسردگی که در سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود بیرون بکشد.

او در مورد بخشی از تجربه اش گفت: “من سال گذشته خیلی ناراحت بودم. آنقدر ناراحت و و بدون دلخوشی و لذت بودم که…. من نمی خواهم مایوس باشم ولی واقعا فکر نمی کردم تا ۱۷ سالگی زنده بمانم.”


پس از اینکه کینگ از او پرسید آیا پیش آمده بخواهد “بلایی سر خودش بیاورد”، او بیشتر در این مورد توضیح داد و گفت در یکی از روزهایی که در اتاق یکی از هتل های شهر برلین اقامت داشته، به شدت به فکر آسیب خود بوده ولی مادرش به او کمک کرده است.

همچنین بخوانید :  پدر پسر های معروف هالیوودی و عکس های آنها در سن مشابه
مگی برد، مادر بیلی که در این مصاحبه حضور داشت گفت: “ما مدام به او سر می زدیم و می گفتیم: “هنوز می خواهی اینکار را کنی؟” او عاشق اجرای موسیقی است …. و همین موجب می شد ادامه دهد.”

بیلی پیش از شهرت نیز دچار وضعیت مشابهی شده بود. وی در مصاحبه ای که در جولای سال ۲۰۱۹ با مجله رولینگ استون داشت در مورد افسردگی خود که پس از شکستگی لگن در ۱۳ سالگی عارضش شده و در طی آن پلاتین در لگن او کار گذاشتند، صحبت کرده بود. “من فکر می کنم افسردگی ام از همان زمان شروع شد. آن اتفاق گویی مرا به یک گودال انداخت و مرا به مرحله خود آسیب زنی رساند – نمی خواهم وارد این مسئله شوم ولی لپ کلام این بود که احساس می کردم حقم است که درد بکشم.”


مصاحبه با بیلی آیلیش

 


و سپس افزوده بود ۱۷ سالگی، سنی که او نگران بود که اصلا به آن نرسد در نهایت تبدیل به یکی از بهترین سال های زندگی اش شده بود: “من حتی یک دقیقه هم افسرده نبودم، که عالی بود. شاید تاکنون هفده سالگی بهترین سال زندگیم بوده باشد. هفده سالگی را دوست دارم.”

خودکشی دومین عامل مرگ ومیر در سنین بین ۱۰ تا ۳۴ سالگی است و بسیاری از مطالعات مدعی هستند عدم دستیابی به منابع سلامت روانی می تواند دلیل افسردگی نوجوانان و حتی افکار خودکشی آنها باشد.

گرچه صحبت های سلبریتی های نوجوانی مثل بیلی آیلیش در مورد مشکلات شخصی شان با سلامت روانی، حل کننده معضلات اجتماعی و یا کاهش نرخ خودکشی در بین نوجوانان نیست ولی می تواند میزان آگاهی هواداران نوجوان را افزایش داده و به آنها نشان دهند اگر آنها نیز با چنین مشکلاتی رو به رو هستند، تنها نیستند.

بیلی آیلیش
رکوردشکنی بیلی آیلیش در کسب جوایز گرمی
یکی از آهنگ های بیلی آیلیش به نام “Bad Guy” از زمان انتشار در اوایل امسال تاکنون بیش از ۳ میلیارد بار شنیده شده است. بنابراین با داشتن چنین سکویی که مخاطبان بسیار زیاد و متفاوتی دارد، آیلیش این توانایی را دارد که به نوجوانان بیشتری با مشکلات روانی دسترسی پیدا کرده و به آنها یادآوری کند آنها بخشی از یک جامعه بزرگتر هستند که درست مثل آنها همین مشکل را دارند.

خوشبختانه آیلیش شجاعت ابراز این مقوله را داشت ولی اگر این مسئله تبدیل به ترندی شود که سلبریتی های بیشتری در مورد آن صحبت کنند، آگاه سازی نسبت به این مسئله بسیار بیشتر می شود.

تهیه و ترجمه: گروه خبر نیک صالحی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۵
alireza rahmani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی